01:56 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ارز نیما

۶ راهکار مرکز پژوهش‌های مجلس برای جبران کسری بودجه ۱۴۰۰
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف جبران کسری بودجه سال آینده ۶ راهکار به دولت ارائه کرد که ضمن درآمد زایی بالا موجب افزایش تورم و تشدید فشارهای اقتصادی به مردم نمی‌شود.
آثار نوسانات نرخ ارز بر بازار سرمایه و صنایع / کدام صنایع اثرپذیری بیشتری از دلار دارند
نماد برتر- کوروش شمس: از آنجاییکه شرکت‌های دارای ارزشِ بازارِ تاثیرگذار در بازارسرمایه عمدتا دلار محور هستند، از این رو نوسانات قیمت دلار به طور کلی بر بازارسرمایه اثرگذار است.
روغن موتور با تعامل ۴ شرکت بورسی ۵۳ و ۴۰ درصد گران شد
نماد برتر- کارگروه تنظیم بازار با تعامل ۴ شرکت بورسی بهران، ایرانول، نفت پارس و نفت سپاهان از افزایش ۵۳ و ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی خبر داد.
بورس نقشه راه توسعه کشور
نماد برتر- قیمت کامودیتی ها تاثیر مهمی در بورس ایران دارد، زیرا سهم تولید کنندگان کامودیتی در بورس ایران بالاست و بورس ایران مانند بورس استرالیا، ترکمنستان، روسیه و برزیل در کلاس بورس های موادخام محور قرار می گیرد.
قرار است لاستیک ارزان شود؟
نماد برتر- در پی برخی نقل‌قول‌های اخیر مبنی بر احتمال کاهش قیمت تایرهای خودرو (پس از تصویب افزایش ۵۰ درصدی) در پی کاهش نرخ ارز، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن رد این موضوع با تشریح عوامل موثر بر قیمت تایرها، فشارهای وارده برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها را عاملی برای از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذاران این حوزه و توقف تولید می‌داند.
شیوه‌نامه جدید فولاد رانت ۸۰ هزار میلیاردی ایجاد می‌کند/ درخواست تجدید نظر
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌هایی به معاون اول و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور خواستار اصلاح فوری شیوه‌نامه جدید تنظیم بازار فولاد با مشارکت بخش‌ خصوصی به دلیل توزیع رانت ۸۰ هزار میلیاردی،ریزش بازار سرمایه و... شد.
واردات کالای ممنوعه در سکوت!
نماد برتر- ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی "بوش" در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه‌های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گرفته تا بانک مرکزی و گمرک مسئولیتی در این رابطه نپذیرفته‌اند. در این ابهام و فضای غیرشفاف این شائبه ایجاد می‌شود که آیا باز هم نمونه‌های دیگری مانند این پرونده وجود دارد؟
درخواست تولیدکنندگان از وزیر صنعت برای جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی بوش
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) نسبت به احتمال ترخیص لوازم خانگی برند خارجی بوش اعتراض کرده و از وزارت صمت خواسته که دستور ویژه‌ای در خصوص جلوگیری از ترخیص این گونه محموله‌ها و نظارت کافی جهت اجتناب از تکرار موارد مشابه صادر کند.
جزئیات ممنوعیت ترخیص ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی از گمرک بندرعباس
نماد برتر- ناظر گمرکات هرمزگان از ممنوعیت ترخیص محموله ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی خارجی (بوش آلمان) از گمرک شهید رجایی بندرعباس خبر داد.
شرط ارزان شدن موبایل چیست؟
نماد برتر- به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، شرط اینکه در آینده موبایل ارزان شود این است که هم‌زمان با روند کاهش قیمت دلار، تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی افزایش یابد، فرآیند ثبت سفارش هم تسریع و محدودیت سقف و سابقه شرکت‌های واردکننده هم برداشته شود.
اولتیماتوم گمرک؛ کالا را نبرید متروکه می شود
نماد برتر- بعد از هشدارهایی که گمرک در رابطه با ترخیص فوری به صاحبان کالا داشت، معاون فنی گمرک ضمن اعلام ترخیص بیش از ۱.۴ میلیون تن کالا، ضمن هشدار مجدد به صاحبان کالا تاکید کرده که در صورت عدم ترخیص کالا در مهلت تعیین شده، متروکه خواهد شد.
ترخیص لوازم خانگی "بوش" داد تولیدکنندگان را درآورد!
نماد برتر- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن اعتراض به بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) که به مجوز واردات لوازم خانگی شرکت بوش اعتراض نکردند، گفت: با وجود اینکه ماه‌ها طول کشیده تا به مواد اولیه و قطعات لوازم‌خانگی ارز تخصیص داده شود و همه تولید کنندگان از عدم تخصیص و تأخیر در تخصیص ارز گله‌مند هستند، ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه ترخیص است.
ابعاد تازه از واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش/ ترخیص متوقف شد
نماد برتر- آن طور که معاون فنی گمرک ایران اعلام کرده، ترخیص ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی برند بوش که در زمان ممنوعیت وارد شده بود، به دلیل ایرادات وارده متوقف شد.
افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایرهای سواری ابلاغ شد / زمان اعمال از فردا
نماد برتر- دبیر انجمن صنعت تایر مجوز افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایرهای سواری را رسماً به شرکت های این صنعت بورسی ابلاغ شد.
امتیاز ویژه برای واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش در زمان ممنوعیت!
نماد برتر- در حالی واردات کالاهای گروه چهار ممنوع بوده و تحت هیچ شرایطی امکان ورود آنها به کشور وجود ندارد که در حال حاضر ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی برند«بوش» مجوز واردات را با ارز نیمایی دریافت کرده است‌ و دلیل این تبعیض مشخص نیست!